A Secret Weapon For دیابت بچه ها

Wiki Article

دیابت نوع ۱ اغلب در طی جوانی یا بزرگسالی رخ می‌دهد اما می‌تواند در هر زمانی اتفاق بیفتد.

رتینوپاتی دیابتی به رگهای خونی کوچک در شبکیه چشم آسیب می رساند که به دلیل افزایش سطح قند خون در طول زمان است. این می تواند باعث از بین رفتن تدریجی و دائمی بینایی شود.

اگر در خانواده‌ای مادر مبتلا به دیابت باشد احتمال ابتلای فرزندان به دیابت نوع دو بسیار بیشتر از حالتی است که پدر مبتلا به این بیماری باشد. خطر ابتلای فرزندان در خانواده‌ای که پدر دیابت نوع دو دارد حدود ۳۰ درصد است.

اگر دیابت دارید، بدن شما انسولین کافی تولید نمی‌کند یا به خوبی از آن استفاده نمی‌کند. سپس گلوکز در خون باقی می‌ماند و به اندازه کافی وارد سلول‌ها نمی‌شود.

شاید دیابت تیپ ۲ درمان قطعی نداشته باشد، اما با چند راهکار ساده می‌توان از ابتلا به دیابت نوع دو پیشگیری کرد یا وقوع آن را به تاخیر انداخت:

متخصصان تغذیه ، پزشکان پزشکی یکپارچه و عملکردی و کارشناسان فعالیت بدنی مانند مربیان شخصی نیز اعضای مهم تیم درمانی دیابت هستند. مهم است که با متخصصان مراقبت های بهداشتی جدید در مورد تجربه ، تخصص و مدارک آنها مصاحبه کنید تا مطمئن شوید که آنها صلاحیت کمک به شما را دارند.

هرچقدر هم تعداد جوانان مبتلا بیشتر شود، احتمال بروز عوارض ناشی از دیابت نوع دو هم در سنین جوانی بالاتر می‌رود. بنابراین برای پیشگیری از مشکلات و بیماری‌های جدی در بلند مدت باید به‌دنبال روش درمان مناسب بود.

رژیم غذایی سالم نقش مهمی در مدیریت و کنترل دیابت در کودکان دارد، به عنوان یک والدین یا مراقب، باید بدانید که خوردن غذاهای شیرین که دارای کربوهیدرات و قند بالایی هستند برای کودکان دیابتی ایده خوبی نیست، این کودکان باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند و همیشه به غذایی که می خورند توجه کنند.

علائم دیابت نوع ۱ در کودکان، در طی چند هفته بروز می‌کند. علائم دیابت نوع ۲ خیلی آهسته‌تر بروز می‌کند. ممکن است چند ماه طول بکشد تا تشخیص قطعی حاصل شود.

سید اسلام کریمی گفت: ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ در ۷:۴۸ ب٫ظ سلام دکتر جان من دیابت نوع دو دارم تکرار ادرار دارم و کلیه هام زیاد درد میگیره و قندم که بالا می‌رود گلوم مثل بغض میگیره دارو زیپ مت ۵۰و۵۰۰استفاده میکنم و آتورواستاتین ۲۰همیشه درد دارم

در دیابت نوع دو سطح گلوکز یا قند خون بسیار بالا بوده، گلوکز منبع اصلی انرژی شماست و از غذاهایی به وجود می‌آید که می‌خورید. هورمونی به نام انسولین به گلوکز کمک می‌کند تا وارد دیابت کودک سلول‌ها شود و به آنها انرژی بدهد.

گیاهان دارویی و درمان گیاهی جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارند. درست است که نخستین درمان برای دیابت نوع دو مصرف داروهای کاهش قند خون است، اما گاهی به ‌کمک درمان گیاهی و طب سنتی در کنار رژیم غذایی می‌توان گام مهمی در راستای کنترل این دیابت شیرین برداشت.

البته توصیه می‌کنیم که پیش از مصرف هر داروی گیاهی و پیروی از طب سنتی حتما از دکتر داخلی یا دکتر غدد مشاوره دیابت دریافت کنید. به این صورت مطمئن می‌شوید که درمان گیاهی دیابت تیپ ۲ تداخلی با داروهای مصرفی‌تان ندارد.

آموزش بیماران اطلاعات عمومی بیماری های رایج تنفس ختنه تخصصی دسته‌بندی نشده رشد و تغذیه سرطان گوارش واکسیناسیون

Report this wiki page